Temat: Teatr
Aby rozmawiać z uczniami o teatrze najlepiej jest, oczywiście, zabrać ich do prawdziwego teatru. Jeśli nie jest to możliwe, ratujemy się inaczej. Przedstawienia online nie oddają tego, co dzieje się w prawdziwym teatrze - dzieci mogą łatwo pomylić przedstawienie online z filmem. Lepszy jednak rydz niż nic...
Aby rozbudować słownictwo polecam anagramy:
Rozumienie tekstu czytanego można zrealizować poprzez interaktywną kartę pracy w liveworksheets - link tutaj.
Na matematyce polecam obliczanie cen biletów oraz liczby widzów na widowni.
Warto jest przeanalizować wybrany scenariusz lub jego fragment - można porozmawiać z uczniami o tym, jakbyśmy mogli zrealizować przedstawienie oparte na tym scenariuszu - jacy są bohaterowie, rekwizyty, jaka muzyka będzie odpowiednia, czy potrzebne będą jakieś efekty specjalne itd.
Proponuję też napisanie własnego scenariusza - wybieramy bohaterów, dzielimy się na role, w ramach edukacji technicznej dzieci wykonują kukiełki swoich bohaterów, ustalamy główne wydarzenia i spisujemy scenariusz. Potem uczniowie mają kilka dni na naukę swojej roli. W edukacji zdalnej pewnie poprzestaniemy na tym - możemy odegrać przedstawienie w czasie spotkania online. Jeśli mamy możliwość zrobić przedstawienie w szkole, warto pomyśleć o innych elementach - oświetlenie, muzyka, efekty specjalne.
Uczniowie najlepiej uczą się działając - poprzez odegranie przedstawienia opartego na własnym scenariuszu na pewno nauczą się najwięcej. Może zamiast kukiełek sami będą chcieli zostać aktorami? Wtedy doświadczenie będzie jeszcze bogatsze. A jeśli będą mogli odegrać to przed publicznością, to cudownie. Można wykorzystać takie przedstawienie na jakąć okazję - Dzień Babci i Dziadka lub Dzień Mamy. Jak często nauczyciele sięgają po gotowe scenariusze i reżyserują cały spektakl samodzielnie? Pozwólmy dzieciom stworzyć własne przedstawienie. Na pewno wypadną rewelacyjnie! O wiele chętniej działamy realizując własne pomysły.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz