Powtórka online - wspólna prezentacja

Jak powtórzyć i utrwalić wiedzę z omawianego działu w czasie edukacji zdalnej? Oczywiście, istnieje na to wiele sposobów. Można wykonać quiz w kahoot lub quizziz; test w formularzach (Google lub Microsoft) lub zadania na liveworksheets czy innym portalu. Można też zrobić kilka różnych zadań i zgromadzić je w jednym miejscu, np. w notesie zajęć. To są najczęściej spotykane metody.   

Ponieważ wyjątkowo cenię sobie współpracę między uczniami, proponuję inny sposób utrwalenia materiału: wspólne wykonanie prezentacji online podsumowującej materiał z danego działu. Świetnie nadają się do tego zarówno prezentacje PowerPoint, jak i Google Slides, a nawet Canva (Zwłaszcza, jeśli mamy canvę dla oświaty). Nauczyciel tworzy prezentację i ustala jej strukturę. Ten drugi element można zrobić z uczniami podczas lekcji. Ważne jest jednak, aby schemat był ustalony przed rozpoczęciem pracy, aby nie zrobił się bałagan. 

Każda grupa jest odpowiedzialna za partię materiału

Moi uczniowie często pracują w grupach, których skład jest losowany (np. za pomocą drewnianych patyczków z imionami dzieci). Tworząc prezentację od razu tworzę tyle slajdów, ile będzie grup. Czasami losuję grupy przed lekcją - wtedy na kolejnych slajdach od razu pisze imiona dzieci należących do grupy, która będzie dany slajd tworzyła. Podczas lekcji dzielimy się pracą - każda grupa jest odpowiedzialna za inną partię materiału. Ja udostępniam uczniom link ustawiając opcje udostępniania w taki sposób, aby każda osoba dysponująca linkiem mogła edytować. Wszyscy pracujemy na prezentacji w tym samym czasie. Ja przechodze pomiędzy slajdami i komentuję, ewentualnie poprawiam błędy lub proszę uczniów o ich poprawienie. 

Gotowa prezentacja służy potem uczniom za materiał do nauki, aby dobrze przygotować się do sprawdzianu. Przykładowa prezentacja z tłumaczeniem zdań - link. Podobnie można działać w canvie - ja korzystam z canvy dla oświaty, mam założony z uczniami zespół, więc w każdej chwili mogą wykonywać projekty na własnych kontach. Ich projekty są automatycznie udostępnione mi do sprawdzenia. Po poprawkach mogę pobrać je i udostępnić wszystkim uczniom. 

Z młodszymi uczniami

Z młodszymi działamy nieco inaczej. Ponieważ maluchy nie czytają jeszcze sprawnie korzystamy z Canvy, gdzie mamy dostęp do wielu obrazów - nie tylko zdjęć, ale przede wszystkim pojedynczych elementów ze świetnie działającą wyszukiwarką. Zamiast przekazywać uczniom link do edycji sama uruchamiam prezentację i udostepniam ekran. Zadaję uczniom pytania naprowadzające, a oni mówią mi co wstawić i w którym miejscu slajdu. Przy okazji ćwiczą Oni decydują o wyglądzie slajdów, a ja niejako wykonuję ich "polecenia". W razie potrzeby dodajemy lub usuwamy slajdy. Potem, oczywiście, udostępniam uczniom link do gotowej prezentacji. Kiedy będą nieco starsi zaczną sami wykonywać prezentacje. 

Poniżej prezentacja o filmie, którą stworzyliśmy razem podczas lekcji online. 

Co jest potrzebne, aby powstał film - grupa 2 autorstwa Ewa Gardyza


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Blog Dla Nauczycieli , Blogger