Matematyka na wesoło
15 kwietnia
0
e-teaching
,
edukacja wczesnoszkolna
,
edukacja zdalna
,
emocje
,
narzędzia TIK
,
strona główna
"Nikt w to nie wątpi: emocje odgrywają ważną rolę w uczeniu się".* Dbamy o to w szkole, stwarzając przyjazną atmosferę, czasami wręcz wywołując silniejsze emocje, aby uczniowie zapamiętali coś wyjątkowo mocno.
Pamietam zajęcia z serii Lekcje z klasą, Jak odczytywać emocje? Uniwersytetu Dzieci, w których chodziło o to, aby pokazać dzieciom, jak człowiek reaguje na nowe rzeczy oraz że często to, co na początku wydaje nam się bezsensowne i wręcz nieprzyjemne, może okazać się cudownym doświadczeniem. Powiedziałam uczniom na początku zajęć, że mają stworzyć przyjęcie urodzinowe z tego, co jest w sali, łącznie z tortem. Najpierw odpowiedzią było oburzenie i bunt, ale potem uczniowie byli z siebie bardzo dumni i przyznali, że niepotrzebnie na początku zareagowali tak gwałtownie. Kiedy kilka tygodni temu wspominaliśmy dawne czasy, okazało się, że wszyscy nadal pamiętają tamtą lekcję, chociaż to było 2 lata temu (są teraz w klasie 4). Emocje.
Na matematyce też można wzbudzać emocje, ale zdecydowanie trudniej jest robić to w edukacji zdalnej. Dlatego pobawmy się matematyką wykorzystując genial.ly. Wymaga to od nauczyciela trochę czasu, ale przygotowywanie ciekawych aplikacji też może być zabawą.
Zaproponowałam moim uczniom takie zadanie, a właściwie serię zadań:
Jest to aplikacja stworzona konkretnie dla moich uczniów - wiem, co już potrafią i co trzeba usystematyzować. Wykorzystałam w niej zdjęcia uroczych zwierzaków i śmieszne giphy z nadzieją, że wzbudzą one w uczniach emocje tak potrzebne do nauki. Jest to oczywiście jeden z wielu sposobów wywoływania emocji, propozycja. Dlatego polecam genial.ly . To świetna zabawa dla dzieci, ale i dla nauczyciela.
* Manfred Spitzer, Jak uczy się mózg, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011, str. 121.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz