Powtórki na dywanie
Poniżej kilka pomysłów na powtórki / utrwalanie materiału ustne - w kręgu na dywanie (przypominam, że chodzi mi głównie o powtórki po kilku, czy kilkunastu dniach od wprowadzenia tematu, chociaż zabawy te nadają się również do podsumowania zajęć w dniu omawiania nowego materiału):
1. na dywanie w środku kręgu leżą zdjęcia lub słowa związane z omawianym tematem. Stosujemy metodę "gorącego krzesła", czyli zaczyna ta osoba, która jako pierwsza jest gotowa, potem wyznacza kierunek rundki - w prawo lub lewo od siebie. Uczniowie po kolei komentują jedno zdjęcie lub tłumaczą, w jaki sposób wybrane przez nich słowo pasuje do tematu;
2. w środku kręgu leżą słowa lub wyrażenia związane z tematem, a uczniowie po kolei układają po jednym zdaniu z wybranym słowem;
3. aby wprowadzić nieco ruchu: nauczyciel podaje zdania na dany temat, jeśli zdanie jest prawdziwe uczniowie podskakują, jeśli zdanie jest fałszywe, uczniowie kucają;
4. nauczyciel podaje temat, uczniowie pracują w parach i opowiadają sobie nawzajem wszystko, co wiedzą na dany temat. Najpierw mówi jedna osoba, a potem druga dodaje coś od siebie, jeśli wypowiedź pierwszego ucznia nie była kompletna. Następnie uczniowie łączą się w czwórki (2 pary) i powtarzają procedurę, najpierw jedna para, potem druga uzupełnia wiadomości pierwszej. Można dodać jeszcze pracę w szóstkach, ale to zabiera sporo czasu.
c. d. n.
1. na dywanie w środku kręgu leżą zdjęcia lub słowa związane z omawianym tematem. Stosujemy metodę "gorącego krzesła", czyli zaczyna ta osoba, która jako pierwsza jest gotowa, potem wyznacza kierunek rundki - w prawo lub lewo od siebie. Uczniowie po kolei komentują jedno zdjęcie lub tłumaczą, w jaki sposób wybrane przez nich słowo pasuje do tematu;
2. w środku kręgu leżą słowa lub wyrażenia związane z tematem, a uczniowie po kolei układają po jednym zdaniu z wybranym słowem;
3. aby wprowadzić nieco ruchu: nauczyciel podaje zdania na dany temat, jeśli zdanie jest prawdziwe uczniowie podskakują, jeśli zdanie jest fałszywe, uczniowie kucają;
4. nauczyciel podaje temat, uczniowie pracują w parach i opowiadają sobie nawzajem wszystko, co wiedzą na dany temat. Najpierw mówi jedna osoba, a potem druga dodaje coś od siebie, jeśli wypowiedź pierwszego ucznia nie była kompletna. Następnie uczniowie łączą się w czwórki (2 pary) i powtarzają procedurę, najpierw jedna para, potem druga uzupełnia wiadomości pierwszej. Można dodać jeszcze pracę w szóstkach, ale to zabiera sporo czasu.
c. d. n.
Myślę,że to doskonały pomysł na powtórzenie,utrwalenie i uzupełnienie wiadomości.
OdpowiedzUsuńSuper pomysł.
OdpowiedzUsuń