Powtórki na dywanie c. d.
5. Nauczyciel ma przygotowany zestaw pytań na karteczkach. Uczniowie ciągną po jednej karteczce, czytają na głos pytanie, czekają chwilkę dając innym czas na zastanowienie i udzielają odpowiedzi (ewentualnie proszą kogoś innego o pomoc).
6. Nauczyciel ma przygotowany zestaw pytań na kartce / w komputerze. Czyta kolejno pytania, a chętni uczniowie odpowiadają. Metodę nr 5 i 6 można urozmaicić, przyznając uczniom punkty za prawidłowe odpowiedzi. W ten sposób powstaje gra, która nie wymaga wielkich przygotowań. Osoba, która zdobędzie najwięcej punktów może np. dostać dobrą ocenę, plusa, albo... następnego dnia może w nagrodę podjadać podczas lekcji. Moi uczniowie to uwielbiają.
7. Duża kostka do gry (można takie zamówić w sklepie z pomocami dydaktycznymi lub kupić w sklepie z zabawkami za kilkanaście złotych - ja używam takiej miękkiej, dla dwulatków, bo nie lubię hałasu). Do każdej ściany kostki przyklejamy kawałek rzepu samoprzylepnego, drugą część do karteczki z hasłem / rysunkiem itp. Karteczki przyczepiamy do kostki. Dzieci siedzą w kole i rzucają kostką, mówiąc z czym im się kojarzy lub co wiedzą na temat, który wypadnie.
Czekam na Wasze pomysły! Na pewno macie ich dużo.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz