Odpowiedni moment
Na wszystko musi przyjść odpowiedni moment...
Byliśmy z uczniami w muzeum na warsztatach z kaligrafii. Pisanie stalówką i maczanie pióra w kałamarzu bardzo się uczniom podobało. Na parapetach dookoła stały różne stare przedmioty. W trakcie warsztatów dzieci zaczęły pytać o te przedmioty, z zaciekawieniem słuchały opowieści pani przewodnik. Wobec tego prowadząca zajęcia zaproponowała uczniom zwiedzanie wystawy stałej "Jak żyli nauczyciele w II Rzeczypospolitej". Podzieliliśmy się więc na grupy i poszliśmy.
Źródło zdjęcia: http://www.muzeum-minskmaz.home.pl/aktualnosci-przeglad/143-jakzylinauczycielewiirp, 16.05.2018.
Okazało się, że uczniowie byli bardzo zainteresowani różnymi eksponatami, zadawali pytania, oglądali. Zaczynali kojarzyć co działo się najpierw, a co potem. A ja?
Obmyślałam już, jak zacząć im wprowadzać historię, skoro tak się nią interesują. Zdecydowanie teraz jest odpowiedni moment na historię - nie tylko na Konstytucję 3-go Maja i odzyskanie niepodległości...
Byliśmy z uczniami w muzeum na warsztatach z kaligrafii. Pisanie stalówką i maczanie pióra w kałamarzu bardzo się uczniom podobało. Na parapetach dookoła stały różne stare przedmioty. W trakcie warsztatów dzieci zaczęły pytać o te przedmioty, z zaciekawieniem słuchały opowieści pani przewodnik. Wobec tego prowadząca zajęcia zaproponowała uczniom zwiedzanie wystawy stałej "Jak żyli nauczyciele w II Rzeczypospolitej". Podzieliliśmy się więc na grupy i poszliśmy.
Źródło zdjęcia: http://www.muzeum-minskmaz.home.pl/aktualnosci-przeglad/143-jakzylinauczycielewiirp, 16.05.2018.
Okazało się, że uczniowie byli bardzo zainteresowani różnymi eksponatami, zadawali pytania, oglądali. Zaczynali kojarzyć co działo się najpierw, a co potem. A ja?
Obmyślałam już, jak zacząć im wprowadzać historię, skoro tak się nią interesują. Zdecydowanie teraz jest odpowiedni moment na historię - nie tylko na Konstytucję 3-go Maja i odzyskanie niepodległości...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz