DT na angielskim - opis i porównanie zwierząt
22 lutego
0
design thinking
,
design thinking na angielskim
,
język angielski
,
opis zwierzęcia
,
porównanie zwierząt
,
sprawczość
,
stopniowanie przymiotników
W klasie 5 znowu pracowaliśmy metodą Design Thinking. Uczniowie potwierdzają, że lubią tę metodę, dzięki niej są zaangażowani w lekcję, ale czują też, że dużo się uczą. Nie pozostaje nam nic innego, jak pracować tak jak najczęściej. Tym razem było o zwierzętach. Podczas dwóch pierwszych lekcji nowego działu wprowadziliśmy słownictwo: nazwy zwierząt i ich części ciała oraz przymiotniki opisujące zwierzęta. Uczniowie pisali opisy zwierząt z wykorzystaniem poznanych słów. Po tym nadszedł czas na wprowadzenie gramatyki - stopniowania przymiotników.
Przedstawiłam uczniom problem: rodzina Smith chciałaby mieć zwierzę, ale nie wiedzą, jakie będzie dla nich odpowiednie.
1. EMPATYZACJA
Uczniowie mieli dowiedzieć się jak najwięcej na temat rodziny Smith. Przeczytali podane przeze mnie informacje:
To jednak nie wystarczyło. Pojawiły się inne pytania:
Odpowiedziałam na wszystkie pytania (ponieważ jako jedyna z obecnych znałam tę rodzinę 😉).
2. ZDEFINIOWANIE PROBLEMU
Podsumowaliśmy to, co wiemy o naszej personie. Ułożyliśmy zdania:
3. GENEROWANIE POMYSŁÓW
Teraz uczniowie zaczęli pracować w grupach 3-osobowych. Wypisali propozycje zwierząt dla rodziny Smith (utrwalili przy okazji nazwy zwierząt, wzbogacili też zasób słownictwa, gdyż niektóre nazwy trzeba było wyszukać w słowniku).
4. PROTOTYP
Ze wszystkich zaproponowanych w poprzedniej fazie zwierząt mieli wybrać 1-2 i opisać je, wykorzystując poznane nazwy części ciała i przymiotniki.
5. TESTOWANIE
Uczniowie wymienili się zeszytami z innymi grupami, przeczytali opis i zastanowili się, czy opisane zwierzę to według nich dobry pomysł. Wypisaliśmy wszystkie propozycje na tablicy:
Nadszedł czas na porównanie propozycji. Ale do tego potrzebne było wprowadzenie gramatyczne - jak stopniuje się przymiotniki. Po krótkiej analizie przykładowych zdań uczniowie porównali zaproponowane zwierzęta:
Cały proces trwał 2 godziny lekcyjne. Uczniowie pracowali, a ja obserwowałam i pomagałam w razie potrzeby. Na koniec porozmawialiśmy chwilę na temat samej metody i podsumowaliśmy, czego się nauczyliśmy. A ponieważ mamy w klasie specjalistę od zwierząt, oprócz języka nagielskiego dowiedzieliśmy się też sporo ciekawostek o zwierzętach, które znamy mniej, jak żółwie i jaszczurki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz