Style malarskie w klasach 1-3: Impresjonizm
Czy ośmiolatek nie jest za mały na to, aby poznawać style malarskie? Uważam, że nie. Nie musi pamiętać nazw, chodzi o to, aby dostrzegał różnice między stylami: tematykę, barwy, fakturę, cel, jakiemu służyła sztuka. Dzięki temu będzie umiał interpretować obrazy, a próba naśladowania danego stylu może być znacznie ciekawsza niż kolejna kolorowanka...
Aby uczeń mógł zrozumieć wprowadzany styl, lekcja powinna być zaplanowana w taki sposób, aby miał szansę sam dostrzec różnice między obrazami i wyróżnić cechy szczególne poznawanego stylu. Dobrze, jeśli będzie mógł wypróbować ten styl w praktyce - stać się artystą.
Poniższa prezentacja zawiera wprowadzenie do impresjonizmu. Razem z zadaniem praktycznym powinna zająć 45-60 minut. Jeśli ktoś pracuje systemem 45-minutowym można przejść przez prezentację na koniec jednej lekcji, a zadanie praktyczne zostawić na drugą lekcję.
Przykładowe prace dzieci:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz