Części mowy dla opornych
29 listopada
1
czasowniki
,
części mowy
,
edukacja polonistyczna
,
edukacja wczesnoszkolna
,
narzędzia TIK
,
przymiotniki
,
rozróżnianie części mowy
,
rzeczowniki
,
zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze
Części mowy nie są łatwe do zapamiętania, a jeszcze trudniejsze do rozpoznawania. Nawet starsi uczniowie mają problemy, co zauważam podczas lekcji języka angielskiego - tam też są przecież rzeczowniki, czasowniki i przymiotniki (i jeszcze inne -niki albo -łówki). W klasie 2 trenujemy to zagadnienie dość długo, większość uczniów już całkiem nieźle sobie radzi, ale jest kilkoro, którzy sprawiają wrażenie, jakby części mowy były dla nich nie do ogarnięcia.
Jednak wpadłam na pomysł, aby spersonifikować właśnie te symbole. I tak na zajęciach wyrównawczych razem z uczniami stowrzyliśmy postaci:
- Wesołego:
Na koniec bawiliśmy się na monitorze interaktywnym. Przygotowałam szybkie zadanie w wordwall, zawierające poznane na lekcji symbole:
Wspaniały pomysł
OdpowiedzUsuń