Budowanie zdań z kodowaniem

Planując aktywności z kodowaniem podczas Code Week wpadłam na pomysł gry polonistyczno-matematycznej. Wykorzystałam ją na zajęciach wyrównawczych w klasie 2, gdyż mam tam uczniów, którzy bardzo nie lubią pisać, zwłaszcza ze słuchu. Zależało mi na tym, aby sami układali zdania i zapisywali je, jednoczesnie dobrze się przy tym bawiąc. Udało się. 

Zaczęliśmy od kodowania na dużej planszy, aby uczniowie przypomnieli sobie, jak oznaczać poszczególne pola. Plansze wykonałam ze sklejonych 4 karteck A3, dlugą linijką zrobiłam linie i podpisałam je. Taśmą bezbarwną zakleiłam brzegi, wby plansza nie zniszczyła się po pierwszym użyciu. Wykorzystaliśmy klocki clicks, które pasowały rozmiarem do wielkości pól. Na kartce wypisałam 3 różne kody, a zadaniem dzieci było ułożenie zakodowanego obrazka. 


Potem uczniowie mieli odwzorować na papierowej planszy przedstawiony przeze mnie układ kolorów:
Dopiero wtedy przeszliśmy do gry, którą stworzyłam na stronie https://mata.uczymydzieciprogramowac.pl/pl. Planszę wyświetliłam na komputerze. Uczniowie po kolei podawali kod pola, np. B7. Potem podchodzili dokomputera i sprawdzali, co znajduje się na tym polu. Jesli było to jakiś rysunek, ich zadaniem było ułożenie i zapisanie z tym słowem zdania. Wtedy otrzymywali 2 punkty. Jeśli trafili na kolorowe koło, nie musieli układać zdania, ale otrzymywali tylko 1 punkt. 

Zapisywałam punkty i na koniec podliczyliśmy je. Każde zapisane zdanie sprawdzałam i w razie potrzeby sugerowałam poprawki. W rezultacie każdy uczeń zapisał po 4-5 zdań i dobrze się przy tym bawił. Nawet uczniowie, którzy na codzień nie lubią pisać ze słuchu i popełniają ogromne błędy, przy grze skupili się i całkiem nieźle im szło.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Blog Dla Nauczycieli , Blogger