Współpraca międzyszkolna w edukacji zdalnej
05 lipca
0
edukacja wczesnoszkolna
,
etwinning
,
język angielski
,
strona główna
,
współpraca międzyszkolna
Dwie klasy 3 SP, dwie nauczycielki, dwa różne przedmioty: edukacja wczesnoszkolna i język angielski. Aż się prosi, żeby coś z tym zrobić. Na czas edukacji zdalnej założyłyśmy więc projekt eTwinning "Klasa 3 - Uczymy się razem". Wykorzystałyśmy Twinspace jako przestrzeń do nauki, w tym do projektu ściśle osadzonego w podstawie programowej i naszych programach nauczania.
W praktyce wyglądało to tak, że każda nauczycielka zamieszczała na Twinspace lekcje dla swoich uczniów. Uczniowie zostali zaproszeni, więc regularnie tam zaglądali, sprawdzali nowe zadania, wstawiali materiały, o które prosiłyśmy. Klasa p. Edyty uczyła się edukacji wczesnoszkolnej, ale od czasu do czasu chętni wykonywali też zadania z języka angielskiego przeznaczone dla mojej klasy. Moi uczniowie, z kolei, zaglądali czasem do zadań p. Edyty, zwłaszcza tych rozwijających kreatywność. Każda klasa miała też spotkania online ze swoją nauczycielką.
W którymś momencie okazało się, że klasa p. Edyty będzie uczyła się o kontynentach, a moja o tym, jak opisywać zwierzęta po angielsku. Postanowiłyśmy zatem zrobić z tego wspólny projekt. Ponieważ p. Edyta (Edyta Karwowska) jest współautorką serii książeczek o ważce Grażce, postanowiłyśmy zatrudnić ważkę do projektu. Najpierw p. Edyta spotkała się online z moją klasą, aby przedstawić im ważkę Grażkę.
Następnie obie klasy uzupełniły wspólną tablicę Jamboard wpisując, co myślą o ważce Grażce - był to sposób na ewaluację w trakcie projektu aby upewnić się, czy wybór ważki jako bohaterki projektu był dobrym pomysłem. Większość uczniów polubiła ważkę, więc można było pójść dalej.
Ustaliliśmy, że w ramach nauki o kontynentach i zwierzętach na nich żyjących uczniowie wspólnie wykonają prezentację Sway. My zrobiłyśmy szablon, wstawiając poszczególne sekcje, a uczniowie w grupach mieli uzupełnić je zdobytymi informacjami, zdjęciami, swoimi rysunkami i opisami zwierząt w języku angielskim. Zaproponowałyśmy uczniom 2 strony internetowe, na których mogli znaleźć przydatne informacje (epodreczniki.pl oraz https://fajnepodroze.pl/).
W międzyczasie zorganizowaliśmy spotkanie online obu klas: uczniowie z Warszawy przygotowali na to spotkanie zagadki rysunkowe (ważka Grażka w jakimś miejscu, reszta miała odgadnąć, co to jest za miejsce), natomiast klasa ze Stojadeł napisała po angielsku zagadki o zwierzętach (po opisie trzeba było odgadnąć, co to jest za zwierzę). Uczniowie bardzo się rozkręcili podczas spotkania - kiedy skończyły się już przygotowane wcześniej zagadki, zaczęli tworzyć nowe na bieżąco.
Po skończeniu prezentacji każdy uczeń miał obowiązek zapoznać się z efektem końcowym, aby dowiedzieć się jak najwięcej o wszystkich kontynentach. Następnie uczniowie wybrali ten kontynent, który najbardziej chcieliby zwiedzić i wpisali krótkie notatki na kolejną tablicę Jamboard.
Ewaluacja całego projektu dokonana została w postaci quizu w Forms, którego pytania dotyczyły informacji zawartych w prezentacji.
Tak wygląda rezultat końcowy współpracy uczniów:
Za projekkt "Klasa 3 - Uczymy się razem" otrzymaliśmy Odznakę Jakości:
W praktyce wyglądało to tak, że każda nauczycielka zamieszczała na Twinspace lekcje dla swoich uczniów. Uczniowie zostali zaproszeni, więc regularnie tam zaglądali, sprawdzali nowe zadania, wstawiali materiały, o które prosiłyśmy. Klasa p. Edyty uczyła się edukacji wczesnoszkolnej, ale od czasu do czasu chętni wykonywali też zadania z języka angielskiego przeznaczone dla mojej klasy. Moi uczniowie, z kolei, zaglądali czasem do zadań p. Edyty, zwłaszcza tych rozwijających kreatywność. Każda klasa miała też spotkania online ze swoją nauczycielką.
W którymś momencie okazało się, że klasa p. Edyty będzie uczyła się o kontynentach, a moja o tym, jak opisywać zwierzęta po angielsku. Postanowiłyśmy zatem zrobić z tego wspólny projekt. Ponieważ p. Edyta (Edyta Karwowska) jest współautorką serii książeczek o ważce Grażce, postanowiłyśmy zatrudnić ważkę do projektu. Najpierw p. Edyta spotkała się online z moją klasą, aby przedstawić im ważkę Grażkę.
Następnie obie klasy uzupełniły wspólną tablicę Jamboard wpisując, co myślą o ważce Grażce - był to sposób na ewaluację w trakcie projektu aby upewnić się, czy wybór ważki jako bohaterki projektu był dobrym pomysłem. Większość uczniów polubiła ważkę, więc można było pójść dalej.
Ustaliliśmy, że w ramach nauki o kontynentach i zwierzętach na nich żyjących uczniowie wspólnie wykonają prezentację Sway. My zrobiłyśmy szablon, wstawiając poszczególne sekcje, a uczniowie w grupach mieli uzupełnić je zdobytymi informacjami, zdjęciami, swoimi rysunkami i opisami zwierząt w języku angielskim. Zaproponowałyśmy uczniom 2 strony internetowe, na których mogli znaleźć przydatne informacje (epodreczniki.pl oraz https://fajnepodroze.pl/).
W międzyczasie zorganizowaliśmy spotkanie online obu klas: uczniowie z Warszawy przygotowali na to spotkanie zagadki rysunkowe (ważka Grażka w jakimś miejscu, reszta miała odgadnąć, co to jest za miejsce), natomiast klasa ze Stojadeł napisała po angielsku zagadki o zwierzętach (po opisie trzeba było odgadnąć, co to jest za zwierzę). Uczniowie bardzo się rozkręcili podczas spotkania - kiedy skończyły się już przygotowane wcześniej zagadki, zaczęli tworzyć nowe na bieżąco.
Po skończeniu prezentacji każdy uczeń miał obowiązek zapoznać się z efektem końcowym, aby dowiedzieć się jak najwięcej o wszystkich kontynentach. Następnie uczniowie wybrali ten kontynent, który najbardziej chcieliby zwiedzić i wpisali krótkie notatki na kolejną tablicę Jamboard.
Ewaluacja całego projektu dokonana została w postaci quizu w Forms, którego pytania dotyczyły informacji zawartych w prezentacji.
Tak wygląda rezultat końcowy współpracy uczniów:
Za projekkt "Klasa 3 - Uczymy się razem" otrzymaliśmy Odznakę Jakości:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz