Projekt "Partnerships for the Goals"
W projekcie eTwinning "Partnerships for the Goals" brało udział 8 klas z 6 państw: Polska (2 szkoły), Holandia, Hiszpania (2 szkoły), Bułgaria, Francja, Słowacja. Tematem przewodnim było 17 celów zrównoważonego rozwoju. Zadaniem uczniów było zaprojektowanie i wykonanie maszyny, która pomoże "uratować Ziemię".
W ramach przygotowania do wykonania tego zadania, uczniowie poznawali 17 naturalnych materiałów, bawili się nimi, tworząc prace plastyczne i poznając ich właściwości. W międzyczasie, aby lepiej się poznać i dobrze zorganizować pracę w projekcie, wykonaliśmy szereg działań dodatkowych:
Prace wszystkich uczniów biorących udział w projekcie zamieszczane były na wspólnym padlecie - na bieżąco oglądaliśmy dodawane tam pomysły i komentowaliśmy je. Uważnie podglądaliśmy też maszyny tworzone przez pozostałe grupy - patrząc tylko na zdjęcie uczniowie mieli za zadanie wymyślić ich wykorzystanie. Czasami udawało się odgadnąć prawidłowo, ale nie zawsze...
Projekt był wspaniałą przygodą. Uczniowie nauczyli się dużo o klimacie, zasobach naturalnych i ekologii. Rozwinęli kreatywność, umiejętności komunikacyjne, wykorzystanie narzędzi TIK oraz współpracę w grupach. Nauczyciele również trenowali współpracę, ale przede wszystkim zawiązali przyjaźnie. Wynikiem tej przyjaźni są niespodzianki takie, jak otrzymany od klasy z Holandii upominek - żółwie morskie niosące kulki z nasionami:
A tymczasem cieszymy się Odznaką Jakości otrzymana za projekt:
W ramach przygotowania do wykonania tego zadania, uczniowie poznawali 17 naturalnych materiałów, bawili się nimi, tworząc prace plastyczne i poznając ich właściwości. W międzyczasie, aby lepiej się poznać i dobrze zorganizować pracę w projekcie, wykonaliśmy szereg działań dodatkowych:
- chętne grupy uczniów zaprojektowały logo projektu, umieściły je na Twinspace, a następnie głosowały na to, które według nich najlepiej reprezentuje założenia projektu
- nagraliśmy filmik, w którym przedstawiliśmy naszą grupę - każdy powiedział kilka słów o sobie i dołączył przesłanie - co zrobić, aby uratować Ziemię
- uczyliśmy się o zmianach klimatycznych oraz o ich przyczynach i skutkach
- spotkaliśmy się online z wybranym partnerem; podczas spotkania zagraliśmy w grę "Zgadnij, skąd jesteśmy" - chodziło o to, że tylko nauczyciel danej grupy wiedział, skąd pochodzi druga grupa; uczniowie musieli odgadnąć to zadając pytania typu: "Jakiego koloru jest Wasza flaga?" czy "Jakie jest Wasze narodowe danie?"
- tworzyliśmy gry online oraz zagadki dla pozostałych grup; sami korzystaliśmy z gier przygotowanych przez inne grupy
- zaprojektowaliśmy maszyny, których zadaniem jest ratowanie Ziemi - my zaprosiliśmy do współpracy babcie i dziadków, aby podczas warsztatów ekologicznych pomogli nam stworzyć takie maszyny.
Powstałe w różnych grupach maszyny umieszczone zostały we wspólnej prezentacji z opisami w języku angielskim tak, aby wszyscy partnerzy mogli je zrozumieć - ze względu na prawa autorskie nie mogę jej tutaj zamieścić. Mogę natomiast pochwalić się przykładami prac z 17 naturalnych surowcór, jakie powstały u moich 6-latków:
Prace wszystkich uczniów biorących udział w projekcie zamieszczane były na wspólnym padlecie - na bieżąco oglądaliśmy dodawane tam pomysły i komentowaliśmy je. Uważnie podglądaliśmy też maszyny tworzone przez pozostałe grupy - patrząc tylko na zdjęcie uczniowie mieli za zadanie wymyślić ich wykorzystanie. Czasami udawało się odgadnąć prawidłowo, ale nie zawsze...
Projekt był wspaniałą przygodą. Uczniowie nauczyli się dużo o klimacie, zasobach naturalnych i ekologii. Rozwinęli kreatywność, umiejętności komunikacyjne, wykorzystanie narzędzi TIK oraz współpracę w grupach. Nauczyciele również trenowali współpracę, ale przede wszystkim zawiązali przyjaźnie. Wynikiem tej przyjaźni są niespodzianki takie, jak otrzymany od klasy z Holandii upominek - żółwie morskie niosące kulki z nasionami:
Wiosną zasadzimy kulki na terenie szkoły i zobaczymy, co z nich wyrośnie...
A tymczasem cieszymy się Odznaką Jakości otrzymana za projekt:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz