Temat: media


Jakżeby inaczej uczyć o mediach niż poprzez wykorzystanie mediów? W edukacji zdalnej będzie to głównie internet, ale nie tylko. Poniżej cykl lekcji dla zerówki na temat mediów.

Dzień 1: Wprowadzenie
Czym są media i ich przykłady, tutaj jako rytm:








Oprócz tego dzieci otrzymały do przeczytania krótki tekst oraz zadanie z matematyki -ówkowe wyzwanie: "Weźcie do ręki dowolny ołówek i zmierzcie długość lub szerokość różnych przedmiotów w domu. Czy uda Wam się znaleźć taki przedmiot, który będzie miał wymiar dokładnie 3 długości ołówka?"

Dzień 2: Gazety 
Jak się tworzy gazety, ale jednocześnie wprowadzenie literki H, czytanie, układanie wyrazów z sylab, zadanie matematyczne oraz trochę najnowszych wiadomości, jak to w gazecie bywa:


Dzień 3: Telewizja 
Pobawiłam się nieco paskiem wiadomości, pokazałam różne rodzaje programów tv, ćwiczenia na logikę, dodałam też zabawę literkami i zadanie szczególne:


Dzień 4: Radio 
Skupiliśmy się na słuchowiskach radiowych dla dzieci. Można ich znaleźć wiele na youtube, ale też na stronie Polskiego Radia jest kilka podcastów do wyboru. Ja wybrałam ten:

Po wysłuchaniu słuchowiska dzieci miały zastanowić się nad odpowiedzią na 3 pytania:
1. Czym różni się słuchowisko radiowe od książki czytanej na głos przez nauczyciela lub rodzica?
2. Czym różni się słuchowisko od filmu animowanego?
3. Jakim sposobem najmłodszemu bratu udało się zdobyć czapkę niewidkę?

Tego dnia wieczorem spotkaliśmy się online, więc rozmawialiśmy o tym słuchowisku i razem odpowiedzieliśmy na pytania.

Tego dnia też wprowadziliśmy liczbę 13. Najpierw obraz:


Potem kolejne zadanie z kostkami, gdyż rodzice przekazali mi, że dzieciom bardzo podobało się wtorkowe zadanie z kostkami. Tym razem poprosiłam o 3 kostki do gry. Jeśli ktoś ich nie ma, mógł skorzystać ze strony z kostkami online. Należało rzucać 3 kostkami tak, by w sumie wypadło 13 oczek. Dzieci miały zapamiętać, ile razy musiały rzucać, zanim trafiły "szczęśliwą 13".

Dzień 5: Internet 
Ten temat omówiliśmy krótko, gdyż w edukacji zdalnej tak wiele aktywności opiera się na wykorzystaniu internetu, że na pewno dzieci dobrze znają jego możliwości. Nie mogło jednak zabraknąć tematu bezpieczeństwa w sieci, dlatego wysłuchaliśmy o tym piosenkę:


Potem, w ramach podsumowania, dzieci miały wybrać 1 z 3 zadań:
1. Telewizja - nagranie krótkiej bajki lub programu telewizyjnego, np. wiadomości, reportażu, filmu dokumentalnego o domowym zwierzątku itp.;
2. Radio - wymyślenie jakiejś historii i nagranie słuchowiska, najlepiej z efektami dźwiękowymi;
3. Prasa - przygotowanie "Gazetki domowej" lub "Gazetki podwórkowej" z wiadomościami, rysunkami, a nawet kolażem z innych gazet. Zostawiłam dzieciom miejsce na kreatywność - wtedy powstają najciekawsze i najbardziej zróżnicowane prace.
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Blog Dla Nauczycieli , Blogger