Myśleć krytycznie w Walentynki

Walentynki zwykle kojarzą się z sercem. Nie lubię tego symbolu, gdyż jest zbyt często wykorzystywany i w rezultacie przereklamowany. Tymczasem miłość okazujemy komuś konkretnymi zachowaniami. Proponuję lekcję o kochaniu, rozwijającą myślenie krytyczne, która prowadzi do zaplanowania konkretnych działań przez każde dziecko. Lekcja jest pełna pytań, które mają prowadzić ucznia do zrozumienia, czym jest miłość i kogo naprawdę kocha, a także jak może to okazać.


Na kolejnych slajdach znajdują się pytania, ktore można przedyskutować z klasą. Czasami uczniowie mają coś napisać, aby nie znudzili się rozmową i przy okazji utrwalili wiedzę (części mowy). Kolejne zadania rozwijają umiejętności takie, jak: kreatywność, odróżnianie faktów od opinii, tworzenie hipotez, ocenianie, analiza informacji, tworzenie logicznych rozwiązań, planowanie działań. Ważne jest, aby podczas wykonywania zadań w klasie panowała życzliwa atmosfera, nikt nie oceniał wypowiedzi innych uczniów ani nie krytykował ich. Prezentacja nadaje się dla uczniów klas 1-3. Starszym przydałaby się  modyfikacja niektórych zadań.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Blog Dla Nauczycieli , Blogger