Aplikacja Animal 4D - zwierzęta jak żywe

Zarówno w szkole, jak i na wakacjach poznajemy różne zwierzęta, oglądamy je, uczymy się, gdzie żyją i czym się żywią. Najlepiej jest to robić to na wyjazdach do zoo czy rezerwatów przyrody. Ale nie wszystkie zwierzęta możemy zobaczyć na żywo. Wtedy warto skorzystać z technologii, np. z aplikacji wykorzystujących rozszerzoną rzeczywistość (augmented reality). 


Jedną z takich aplikacji (darmowych) jest Animal 4D (dostępna na Android i iOS). 


Na samym początku musimy zezwolić aplikacji na dostęp do aparatu oraz do pamięci. Aplikacja jest dostępna w kilkunastu językach, po polsku na razie nie, ale nawet dla osób nie znających angielskiego wszystko jest bardzo intuicyjne. Przy otwieraniu aplikacji za każdym razem pokazuje się komunikat informujący o tym, że używana jest tu rozszerzona rzeczywistość. Następnie otwiera się okno z instrukcjami oraz z linkiem do oficjalnej strony, z której możemy pobrać karty ze zwierzętami. W wersji darmowej są tam zaledwie 3 karty,a le na szczęście są inne strony w sieci, z których możemy za darmo pobrać i wydrukować wiele kart zwierząt, np. http://guroako.com/2020/05/09/4d-animal-cards-free-downloads/.

Drukujemy wybraną kartę (ja nie drukowałam, tylko wyświetlałam na komputerze), a następnie nakierowujemy na nią kamerę z otwartej aplikacji. Od razu pokazuje się zwierzę 4D. Możemy zmieniać położenie telefonu, oglądać zwierzę z góry, z boku lub z przodu, byle kamera "dostrzegała" kartę. Niektóre karty zawierają też dodatkowy rysunek pokarmu, którym żywi się dane zwierzę.





Zwierzęta ruszają się, machają głową/ogonem/skrzydłami, a także wydają charakterystyczne odgłosy. Możemy zrobić zdjęcie lub nagrać film (odgłosy słychać na filmie). Decydujemy o tym ustawiając na dole ekranu Photo lub Video. Tu pszczoła - królowa matka:


Oprócz tego aplikacja ma wbudowane opisy zwierząt ustawione alfabetycznie, są one dostępne w wybranych językach, ale w 2 wersjach - dla przedszkolaków (pre school) oraz nieco bardziej skomplikowane dla uczniów (1-3rd grade). Widzimy wtedy dane zwierzę wyświetlone na ekranie (w ruchu), możemy też przesuwać palcem po ekranie i oglądać zwierzę z różnych stron. Obok jest tekst, słyszymy też lektora. Dzięki temu aplikacja może być wspaniale wykorzystana podczas lekcji języka angielskiego (lub innego języka obcego, który jest dostępny w aplikacji). Dostęp do tych opisów jest w menu ukrytym pod trzema kreseczkami w prawym górnym rogu. 

W lewym dolnym rogu mamy narzedzie (tools) - możemy pobrać inny język lub przekręcić ekran (oryginalnie jest ustawiony poziomo). Możemy też skorzystać z ustawień dodatkowych (features), ale musimy mieć kod do rejestracji (serial number registration), który znajdziemy na odwrocie zakupinoych kart (jesli zdecydujemy się skorzystać ze sklepu octagon.studio).  

Aplikacja stwarza możliwość zabawy, ale i nauki dla dzieci w różnym wieku - maluchy mogą poznawać zwierzęta, starsi mogą uczyć się jezyka obcego. Zachęcam do spróbowania. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Blog Dla Nauczycieli , Blogger