Minuta
To krótko czy długo?
Na lekcji danie uczniowi minutę na wypowiedź wydaje się bardzo krótkim czasem.
A jednak...
Kiedy zależy nam, aby uczniowie wnieśli swój wkład do jakiejś dyskusji lub po prostu wypowiedzieli się na jakiś temat (nawet niezbyt wygodny) dajmy każdemu z nich minutę. Ustawmy stoper i połóżmy go w widocznym miejscu. Podajmy temat i czekajmy.
Nawet jeśli po 20 sekundach uczeń powie, że to wszystko - czekajmy. Po 10 sekundach ciszy zacznie mówić znowu. I to będzie najbardziej wartościowa część jego wypowiedzi, gdyż sięgnie do głębszych pokładów swojej wiedzy i emocji, wyjdzie poza to, co "oczywiste" i "oklepane".
I nagle minuta stanie się bardzo długa.
Na lekcji danie uczniowi minutę na wypowiedź wydaje się bardzo krótkim czasem.
A jednak...
Kiedy zależy nam, aby uczniowie wnieśli swój wkład do jakiejś dyskusji lub po prostu wypowiedzieli się na jakiś temat (nawet niezbyt wygodny) dajmy każdemu z nich minutę. Ustawmy stoper i połóżmy go w widocznym miejscu. Podajmy temat i czekajmy.
Nawet jeśli po 20 sekundach uczeń powie, że to wszystko - czekajmy. Po 10 sekundach ciszy zacznie mówić znowu. I to będzie najbardziej wartościowa część jego wypowiedzi, gdyż sięgnie do głębszych pokładów swojej wiedzy i emocji, wyjdzie poza to, co "oczywiste" i "oklepane".
I nagle minuta stanie się bardzo długa.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz