Kryteria sukcesu na cały rok

Kryteria sukcesu zwykle służą do określenia, czy uczniowi udało się nauczyć danej partii materiału lub rozwinąć dane umiejętności - czy osiągnął sukces. Z drugiej strony, kryteria sukcesu od razu pokazują, co należy zrobić, aby ten sukces osiągnąć. I właśnie na tę drugą funkcję zwykle kładę nacisk. Dlatego w tym roku postanowiłam przygotować uczniom kryteria sukcesu na klasę 2. 

Przygotowując rozkład materiału po raz kolejny dokładnie przeanalizowałam podstawę programową. Jednocześnie z doświadczenia wiem, z czym uczniowie zwykle mają problem. Wypisałam więc kolejne umiejętności (nie wiedzę), które chciałabym, żeby moi uczniowie osiągnęli w 2 klasie. Starałam się, aby kryteria dotyczyły poszczególnych edukacji, ale nie były zbyt szczegółowe. Jedynie umiejętności matematyczne rozpisałam dokładniej, gdyż zakładam, że nie wszyscy uczniowie poradzą sobie z liczeniem w zakresie 100 (mam w klasie uczniów z orzeczeniem). Zależy mi na tym, aby każdy mógł spełnić przynajmniej większość tych kryteriów, więc ułożyłam je w taki sposób, aby każdy gdzieś się odnalazł. Są te kryteria społeczne kładące nacisk na to, z czym mieliśmy problemy w klasie 1. 

W powiększonej formie kryteria sukcesu powiesiłam na gazetce, żeby móc się do nich odnosić co jakiś czas. 


Uczniowie otrzymają też wersję do wklejenia do OK zeszytu. Co jakiś czas będziemy do tych kryteriów wracać i przypominać sobie, co jest w tym roku ważne. A na koniec roku podsumujemy - każdy uczeń zaznaczy te kryteria, które udało mu się spełnić. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Blog Dla Nauczycieli , Blogger