Jak się uczyć - gazetka

W każdej szkole znajdziemy na korytarzach ogólnodostępne tablice ścienne. Jeśli są przypisane konkretnym klasom, zwykle wiszą tam prace uczniów. Jeśli jednak są "dla każdego", warto powiesić tam informacje przydatne wszystkim uczniom, np. rady na temat efektywnej nauki. Z doświadczenia wiem, że zazwyczaj w szkole poświęca się na to zbyt mało czasu. Kolorowa i czytelna gazetka może być wstępem do rozmowy o metodach uczenia się. 

Aby przygotować poniższe slajdy wykorzystałam gotowy szablon Canvy. Zmieniłam tylko tekst, powiększyłam go i usunęłam niektóre ikony, gdyż według mnie było ich zbyt dużo, co odciągało uwagę od treści. Wydrukuję zdjęcia, zalaminuję i powieszę na korytarzu głównym przy szatniach - uczniowie spędzają tam dużo czasu. Być może skorzystają również rodzice, gdyż czekają tam na swoje pociechy. Liczę, że poczytają dla zabicia czasu, a potem pomogą swoim dzieciom wcielić te zasady w życie. Mam też nadzieję, że ta gazetka uświadomi niektórym dorosłym, że bez pracy własnej dziecka nie da się opanować materiału: to nie nauczyciel przekazuje wiedzę, ale dziecko się uczy korzystając z materiałów od nauczyciela. 












Wersja pdf do pobrania - tutaj. (we wpisie tło różowe, żeby było lepiej widoczne, do pobrania tło białe - po co marnować tyle tuszu...)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Blog Dla Nauczycieli , Blogger