Ja mam ... Kto ma...?

Znacie grę Ja mam ... Kto ma...?. Uwielbiam ją, gdyż jest bardzo prosta w wykonaniu, uczniowie ją kochają, a jednocześnie da się ją zastosować na wielu różnych przedmiotach. Najczęściej wykorzystuję ją do utrwalenia materiału, czasami również na zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych. Mam gotowy szablon w edytorze tekstu. W razie potrzeby dostosowuję grę do danego tematu, drukuję od razu na sztywnej kartce, np. z bloku technicznego, rozcinam na gilotynie i gotowe.


Grę można wykorzystać na następujących przedmiotach:
  • matematyka - działania + wyniki
  • język polski - definicje + hasła, utwór + autor, wyraz +wyraz pochodny
  • historia - wydarzenie + data, nazwisko + osiągnięcie (np. wynalazek)
  • geografia - miasto + współrzędne, państwo + stolica
  • język obcy - słowo polskie + słowo obce
  • przyroda - roślina + jej zastosowanie, nazwa + definicja
  • i inne. 
Tworząc grę należy pamiętać, aby wpisywane hasła "zatoczyły koło", czyli odpowiedź do ostatniego pytania była na karcie pierwszej. W czasie lekcji tasuję i rozdaję uczniom karty - koniecznie wszystkie (w razie potrzeby niektórym uczniom daję 2 karty, a jesli w klasie jest duzo uczniów - grają w parach, albo drukuję 2 zestawy kart i wtedy grają w 2 grupach). Losujemy osobę, która zaczyna (to nie ma znaczenia dla gry). Wylosowany uczeń czyta pytanie na dole karty: "Kto ma ...?". Wtedy wszyscy uczniowie sprawdzają swoje karty. Ten, który znajdzie na swojej karcie odpowiedź czyta górną część: "Ja mam ...", a potem dodaje pytanie z dołu karty. Gramy, dopóki nie wykorzystamy wszystkich kart, czyli uczeń rozpoczynający przeczyta ze swojej karty odpowiedź. 

Tak to wygląda w praktyce:

W poniższej kolekcji znajdziecie kilka innych przykładów:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Blog Dla Nauczycieli , Blogger