Dzień Dziecka na lekcji angielskiego

Lekcje angielskiego czasami wypadają w Dzień Dziecka... I nie zawsze obchodzimy tę uroczystość całą szkołą. Jeśli jesteśmy z uczniami w klasie, warto uczcić ten dzień, niekoniecznie rezygnując z uczenia się. Jestem przeciwna tzw. "luźnym lekcjom", które często polegają na tym, że uczniowie oglądają film albo gadają sobie o czymś w grupach. Problem w tym, że jeśli jest to już kolejna "luźna lekcja", uczniowie są znudzeni i mają dość. Zaproponujmy im więc coś bardziej produktywnego. 

Mamy całkiem sporo opcji do wyboru: możemy zaproponować gry planszowe lub karciane po angielsku; mogą też być gry i quizy online - kahoot sprawdza się zawsze; możemy pobawić się w gry słowne w kole, np:
  • łańcuszek (uczen podaje angielski wyraz zaczynający się na ostatnią literę wyrazu podanego przez poprzednią osobę)
  • skojarzenia (uczeń podaje angielski wyraz kojarzący się z wyrazem podanym przez poprzednią osobę)
  • "When I go on holiday I will take..." - pierwszy uczeń dokańcza zdanie angielską nazwą tego, co zabrałby do walizki, kolejny podaje to, co poprzednik i dodaje swoją rzecz, trzeci podaje dwa poprzednie przedmioty i dodaje swój itd.
Kolejną opcją sa konstrukcje z klocków i opisywanie ich zgodnie z podanymi kryteriami (kryteria zależą od materiału, który chcemy z uczniami utrwalić). Można też wyjść z uczniami na dwór i przeprowadzić lekcję w terenie, np. niech w grupach wypiszą jak najwięcej angielskich nazw rzeczy, które widzą wokół siebie. Jeśli dodamy element rywalizacji, a na koniec po cukierku dla każdego ucznia - dochodzą emocje i radość z wygranej.

Ostatnia opcja, którą moi uczniowie bardzo lubią, to praca ze zdjęciami. Ja tez ją uwielbiam, gdyż pozwala uczniom rozwinąć kreatywność. Wyszukuję w internecie zdjęcie z ludźmi albo zwierzętami - im bardziej zaskakujące, tym lepiej. Korzystam z portali podających wiadmości, zwłaszcza z działu "zdjęcie dnia". Wyświetlam uczniom zdjęcie i proszę o wykonanie instrukcji:
1. Napisz, kto jest na zdjęciu, nadaj tym ludziom imiona.
2. Skorzystaj ze słownika i wypisz kilka nazw rzeczy, które widzisz na zdjęciu.
3. Wymyśl historię do zdjęcia - (w zależności od utrwalanego materiału) co stało się przed chwilą? Czym zajmują się ci ludzie? Co stanie się za chwilę? 

Uczniowie pracują w grupach, mogą korzystać z książek i zeszytów, a także ze słowników. W razie potrzeby wypisuję na tablicy kilka przykładowych konstrukcji zdań, które mogą się im przydać. Pomagam i czuwam, aby nie ograniczali się - im bardziej nieprawdopodobna historia, tym lepiej. Chodzi o to, aby wykonywanie zadania sprawiło im radość. Na koniec lekcji, oczywiście, zostawmy 10 minut na odczytanie opowieści - to najciekawszy moment. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Blog Dla Nauczycieli , Blogger