Zapisz się na newsletter "Wokół edukacji", aby raz w miesiącu otrzymać ode mnie maila z informacjami na wybrane tematy związane z edukacją. To świetna okazja, aby pogłębiać wiedzę i zdobywać narzędzia do pracy w szeroko pojętej edukacji. To NIE jest newsletter reklamowy!
Dziękuję za zainteresowanie!
Na podany adres email została wysłana wiadomość z linkiem do potwierdzenia subskrypcji newslettera. Dopóki nie potwierdzisz adresu, nie będziesz otrzymywać newslettera.
Jeśli nie widzisz maila, sprawdź folder SPAM. Ewentualnie napisz na adres: ewa.pg@wsparciedlanauczycieli.pl.
Na początku roku szkolnego ważna jest integracja uczniów, a także nauka o emocjach i sposobach radzenia sobie z tymi negatywnymi. Zagadnienia te realizowaliśmy w tym roku poprzez projekt eTwinning "Dobrze, że jesteś".
Projekt założony został jeszcze w wakacje, podczas seminarium w grupie Aktywna Tablica z eTwinning. Zapisani byli do niego wszyscy uczestnicy seminarium, chociaż aktywnie uczestniczyło tylko klas. To nawet lepiej - w mniejszym gronie można się lepiej zintegrować.
Na początku współpracowali nauczyciele, nie tylko planując aktywności projektowe, oznaczając swoje szkoły na mapie, ale też tworząc wspólnie kolekcję Wakelet z pomysłami na zabawy integrujące zespół klasowy.
Następne działania były realizowane z uczniami. Dużo rozmawialiśmy o emocjach, stworzyliśmy fotoalbum ze zdjęciami uczniów wyrażającymi różne emocje (fotoalbum zawiera zdjęcia dzieci, jest więc dostępny na Twinspace). Następnie nagraliśmy wspólny podcast o sposobach radzenia sobie ze złością. Okazało się, że uczniowie z innych szkół mają zupełnie inne pomysły. Warto było te pomysły porównać.
Potem zastanawialiśmy się, jak czujemy się w naszej szkole. Uczniowie narysowali różne miejsca: salę lekcyjną, stołówkę, szatnię, plac zabaw, bibliotekę dodając obok minkę wyrażającą ich uczucie w danym miejscu. Porównaliśmy nasze odpowiedzi z odpowiedziami dzieci z innych szkół poprzez stworzenie wspólnej prezentacji zawierającej rysunki. Pocieszające było to, że wszyscy uczniowie dobrze czują się w sali lekcyjnej. Uczniowie ze Stojadeł wyjątkowo dobrze czują się w bibliotece, czego nie potwierdzili uczniowie z innych szkół.
Starsi uczniowie również zaproponowali sposoby radzenia sobie z negatywnymi emocjami - oni zamieścili swoje wskazówki na tablicy Linoit. Stworzyli też prezentację PowerPoint zawierającą miejsca nastrajające pozytywnie. Tablica i prezentacja zawierają dane uczniów, dostępne są więc na Twinspace.
W projekcie brali udział też nauczyciele języka nagielskiego. Oni zapoponowali uczniom stworzenie kodeksu klasowego po angielsku. Wykorzystaliśmy do tego prezentacje mentimeter:
Dziękujemy naszym partnerom za udział w projekcie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz